سمعک

آموزش تعمیر سمعک

آموزش تعمیر سمعک

چه عواملی باعث می شود که سمعک کار نکند؟

افرادی که استفاده از سمعک را به تازگی اغاز کرده اند در ماههای اول ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که برای برطرف کردن انها مجبور هستند بارها به مراکز شنوایی مراجعه کنند اما بعد از مدتی  با یادگیری روش برطرف کردن انواع مشکلات سمعک مراجعه فرد  به شنوایی شناس بسیار کاهش می یابد

در صورتیکه سمعک شما دچار مشکل شده است صدای آن کم شده و یا کاملا خاموش شده است پیش از مراجعه به مرکز شنوایی شناسی و سمعک آوای امید موارد زیر را چک کنید:

باتری سمعک خالی شده است:

حتما در اولین گام این مورد را چک کرده اید. نکته مهم نحوه درست نگهداری باتری سمعک است برای آشنایی با این مطلب اینجا کلیک کنید.  قبل از مراجعه  یک بار دیگر نیز باتری را با تستر باتری چک کنید ( تستر باتری را از مراکز شنوایی می توانید تهیه کنید) .در مورد باتری های قابل شارژ نیز ممکن است عمر مفید باتری تمام شده باشد.

سمعک با جرم مسدود شده است:

جرم گوش بهترین وسیله دفاعی در برابر هجوم باکتریها و قارچها به گوش است. وقتی سمعک یا قالب سمعک وارد گوش می شود به عنوان جسم خارجی تلقی می شود و گوش شروع به تولید جرم بیشتری می کند . این پروسه به ویژه در سال ماههای اولیه استفاده از سمعک فعالتر است. این جرم به راحتی وارد سمعک و یا قالب سمعک می شود و میتواند جلوی خروج صدا از سمعک را بگیرد . جرم نباید حتما بسیار زیاد باشد که دریچه خروجی سمعک را مسدود کند . اگر سمعک کار نمیکند فیلتر یا در اصطلاح وکس گارد سمعک داخل گوشی را چک کنید در سمعک های پشت گوشی قالب را چک کنید.

سمعک درست در گوش قرار نگرفته است:

اگر سمعک درست در گوش قرارا نگیرد شما صدای زنگ زدن یا صوت کشیدن ممتد از گوش را خواهید شنید که بسیار آزار دهنده است. گاهی به دلیل فعال شدن سیستم مهار سوت صدای زنگ ممتد شنیده نمی شود ولی به طور واضح صدای سمعک کم شده است. قبل از مراجعه به مرکز شنوایی از درست قرارا گرفتن سمعک در گوش اطمینان حاصل کنید.

این مشکل بیشتر برای افرادی که به تازگی شروع به استفاده از سمعک کرده اند پیش می آید.

 اگر شما مدتهاست که از سمعک استفاده می کنید ولی به تازگی دچار این مشکل شده اید ممکن است به دلیل تغییر وزن اناتومی گوش تغییر کرده باشد و سمعک مانند روزهای اول محکم در جای خود کیپ نمی شود در این  شنوایی شناس با تغییر سایز پوسته متناسب با تغییرات اناتومیکی گوش به راحتی می تواند مشکل شما را حل کند.

سمعک خیس شده باشد:

بسیار پیش می اید که فرد هنگام دوش گرفتن فراموش می کند سمعک را از گوش در بیاورد یا حتی موقع استخر رفتن که اینها می تواند مشکل ساز باشد . اما مقادیر کمتر رطوبت نیز می تواند مشکلاتی را برای سمعک ایجاد کند. امروزه با پیشرفت علم سمعک ها نسبت به رطوبت مقام تر شده اند . برای اطلاع از سمعک های ضد آب اینجا کلیک کنید. در هرصورت اگر رطوبت وارد سمعک شود میتواند باعث خرابی قطعات و خاموش شدن سمعک شود . برای افرادی که درشهرهای مرطوب زندگی می کنند استفاده از کیت های رطوبت گیر توصیه می شود. در صورتیکه رطوبت وارد سمعک شئه باشد باتری را خارج کنید ودرب سمعک را کاملا باز نگه دارید تا هوا بخورد . از خشک کردن سریع سمعک با وسایل گرم کننده پرهیز کنید  حتی سشوار نیز می تواند به قطعات ظریف سمعک آسیب وارد کند.

سمعک از دستتان به زمین افتاده است:

اکنون که این تیتر را خوانید یادتان افتاد که ای وای دیشب سمعک از دستم به زمین افتاده است. برخورد سمعک با زمین و یا هرجای دیگری می تواند باعث آسیب به قطعات سمعک شود . حتی اگر شکستگی در ظاهر سمعک دیده نشود ولی می تواند باعث جدا شدن قطعات داخلی سمعک شود. در صورتیکه بعد اززمین افتادن سمعک صدای سمعک تغییر کرده است حتما به متخصص شنوایی شناسی مراجعه کنید.

مرکز شنوایی سنجی و سمعک آوای امید 

02144005315

09194707047

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *