سمعک

سمعک ضد آب – سمعک ضد آب چیست

سمعک ضد آب - سمعک ضد آب چیست؟

 سمعک ضد آب

اگر شما فردی هستید که از انجام ورزش های آبی مانند شنا یا قایق سواری لذت می برید و یا می ترسید که هنگام حمام رفتن فراموش کنید که سمعک خود را از گوش بردارید شنیدن این خبر که می توانید از از سمعک های ضد آب استفاده کنید بسیار خبر خوبی است. اما نکته ای که ما می خواهیم امروز در مورد سمعک های ضد آب به شما اموزش دهیم اینست که اغلب سمعک هایی که ضدآب نامیده می شوند در واقع مقاوم به آب هستند و نه کاملا ضد آب. و برای اکثر افراد همین ویژگی مقاوم به آب بودن کافی و مفید است.

سمعک ضد آب
نمره IP چه معنایی می دهد:

احتمالا شما با commission international electrothhecnical (IES) آشنایی ندارید اما کار این سازمان ارزیابی سمعک های مختلف برای تعیین مقاومت شان در برابر گرد و غبار و رطوبت است.
برای هر سمعک از طرف IES یک عدد دو رقمی به عنوان IP (ingress protection) معرفی می شود . عدد اول نشان دهنده میزان حفاظت در برابر گرد و غبار مانند خاک و شن و … است که بین عدد 1 تا 7 می باشد و عدد دوم نشان دهنده مقاومت دستگاههای الکتریکی در برابر رطوبت است که بین 1 تا 9 رتبه بندی می شود. به عنوان مثال یک سمعک با IP 67 یعنی این سمعک در برابر ذرات جامد مانند گرد و غبار مقاومت بالایی دارد و حداقل 30 دقیقه در آبی به عمق کمتر از یک متر کار می کند. هنگام تهیه سمعکی که به عنوان ضد آب به شما معرفی شده است نمره IP را چک کنید.
جدا از نمره IP اغلب شرکت های تولید کننده سمعک پیشنهاد نمی دهند که سمعک را در فضاهای آبی استفاده کنید. در واقع توصیه ای که همیشه شخص از شنوایی شناس خود درمورد سمعک دریافت می کند دور کردن سمعک از رطوبت است. رطوبت به قسمت های حساس این دستگاههای الکترونیکی گران قیمت آسیب وارد می کند. 
سمعک های مقاوم به آب:

حتی اگر ما بیشترین تلاش را برای دور نگه داشتن سمعک از رطوبت انجام دهیم اما باز هم حادثه خبر نمی کند و ایا به همین علت باید تمام افراد از سمعک های مقاوم به آب استفاده کنند؟ جواب این سوال خیر است

چه افرادی باید از سمعک های ضد آب استفاده کنند؟

  • اگر شما هنگام کار کردن زیاد عرق می کنید و   سمعک تان در معرض رطوبت بیشتری قرار دارد سمعک ضد آب برای شما مناسب است.
  • اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید و یا ورزش های آبی مانند قایق سواری یا ماهیگیری را به طور معمول انجام میدهید توصیه ما به شما استفاده از سمعک ضد آب است.
  • اگر فرد فراموشکاری هستید و فراموش می کنید که هنگام وارد شدن به محیط های مر طوب مانند حمام سمعک را از گوش تان خارج کنید حتما از سمعک ضد آب استفاده کنید .

به طور کلی باید بدانید سمعک دور از رطوبت عملکرد بهتری دارد.حتی اگر شما در هیچ یک از گروههای بالا قرار نگیرید اما به خاطر داشته باشید که سمعک تان را همیشه خشک و تمیز نگه دارید.

توصیه های زیر برای افزایش طول عمر سمعکتان بسیار مفید است:

  • قبل از خوابیدن سمعک را در بیاورید ، باطری ها را خارج کنید و کل سمعک را با دستمال مخصوص خشک و تمیز کنید.
  • درب باطری سمعک را تا فردا صبح باز نگه دارید اینکار علاوه بر خاموش شدن سمعک باعث می شود که رطوبت ایجاد شده در سمعک تا فردا بخار شود.
  • از رطوبت گیرها استفاده کنید. این ابزارهای کوچک ارزان برای نگهداری سمعک در طول شب بسیار مناسب هستند . از شنوایی شناس خود در مورد این ابزار ها بپرسید.
  • بسته نظافت زیمنس یک نمونه از ابزارهای محافظت از سمعک در طول شب است .

در هنگام انتخاب سمعک مناسب در مورد ویژگی های مختلف سمعک با شنوایی شناس خود مشورت کنید و در صورتی که سبک زندگی خاصی دارید حتما شنوایی شناس خود را از آن مطلع کنید. سمعک های جدید بسیار پیشرفته و انعطاف پذیرهستند و با قابلیت هایی که دارند امکان بیشترین تطابق با سبک زندگی فرد را فراهم کرده اند فقط کافیست که شنوایی شناس خود را از نیازهای خالص خود مطلع کنید.

 برای آگاهی از انواع  و جدید ترین سمعک های ضد آب با مرکز شنوایی آوای امید تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *