سمعک

اشتباهات خرید سمعک

اشتباهات خرید سمعک

اشتباهات خرید سمعک

اشتباهات خرید سمعک

اشتباهات خرید سمعک

باورهای غلط در مورد سمعک

سمعک در بین مردم با عقاید نادرست همراه شده است.ترس و نداشتن دانش در این مورد سبب میشود تا بسیاری از مردم از گرفتن کمک برای بهتر شدن شنوایی خود جلوگیری کنند .اما حقیقت این است که سمعک ها درمان رایج و موثر برای کم شنوایی هستند و استفاده از آن به اندازه ای که فکر میکنند ترسناک نیست.اگر شما کاندید سمعک هستید ،مطمئن شوید که همه حقایق را میدانید و با ذهن باز و روشن انتخاب کنید .طبق نظر انجمن شنوایی آمریکا ،کمتر از 25 درصد از افرادی که به سمعک نیاز دارند آن را دریافت میکنند و این یعنی تعداد کمی از افراد شانس بهبود شنوایی خود را پیدا کردند .موسسات ملی ناشنوایی و دیگر اختلالات ارتباطی تخمین زدند که 17 درصد از بالغین آمریکایی یعنی حدود 36 میلیون نفر اظهارمی کنند  به درجاتی از کم شنوایی مبتلا هستند.وسایل کمک شنوایی می تواند کیفیت زندگی بسیاری از افراد به مقدار زیاد بهبود بخشد. در این نوشته  تلاش شده است که به برخی از باورهای غلط در مورد سمعک بپردازیم.

1)سمعک زشت و زمخت است

سمعک های جدید در سایز ها و انواع مختلف موجود می باشند. امروزه اکثر شرکت های سازنده سمعک برای تولید سمعک هایی با سایز کوچک با هم رقابت می کنند و تلاش دارند سمعک هایی با کوچکترین سایز ممکن تولید کنند.

2)من فقط به یک سمعک نیاز دارم

ماهیت کم شنوایی به صورتی است که زمانی که فرد متوجه وجود کم شنوایی خود می شد و به آن توجه میکند به احتمال زیاد میزان کم شنوایی بسیار بیشتر از آن چیزیست که احساس می شود.اکثر کم شنوایی ها بر اثرافزایش سن و در معرض صدای بلند بودن ایجاد می شود بنابراین  به آرامی و در طی سالها ایجاد میشود و معمولا هر دو گوش را درگیر میکند.مغز ما پردازش شنوایی را براساس راه های عصبی هر دو گوش انجام میدهند. بنابراین  وقتی فرد دچار کم شنوایی می شود معمولا کم شنوایی دو گوشی است و بنابراین باید از دو سمعک استفاده کرد.وقتی شما به عینک نیاز دارید آیا تنها برای یک چشمتان عینک سفارش می دهید؟

3)سمعک فقط برای افراد مسن است !

کم شنوایی میتواند در هر مرحله از زندگی روی دهد و حتی اطفال و کودکان هم از سمعک استفاده میکنند .دنیای امروز دنیایی پر از سر و صدا است مصرف داروها و ابتلا به انواع بیماریها مانند دیابت و … سن ایجاد کم شنوایی را کاهش داده است .

به دلیل اینکه امروزه استفاده کنندگان از سمعک نسبت به گذشته جوان تر شدن سمعک ها هم تکنولوژی خود را  مطابق با این شرایط جدید تر کرده است.امکاناتی مانند تطابق سمعک با گوشی های هوشمند ،کامپیوترها و تلویزیون ها این ابزار را برای جوان ها مناسب و جذاب کرده است .

4)خرید سمعک از لوازم پزشکی فروشی ها یا اینترنت ایده خوبی است!

اینها راه حل سریع و ظاهرا ارزانی برای خرید سمعک است اما حقیقت این هست که  بدون ارزیابی های دقیق، و تشخیص علل و عوامل رخداد کم شنوایی و در نظر گرفتن راهکارهای دارویی و غیر دارویی درمان  و عدم تجویز و تنظیم دقیق سمعک استفاده از سمعک های تهیه شده در این مراکز  نه تنها برای شنوایی مفید نیست بلکه  خطرآسیب مداوم کم شنوایی  را در پی دارد .به علاوه اینکه اینگونه سمعک ها از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیستند زیرا فرد در بسیاری از موارد به دلیل صدای بسیار بلند و نامناسب این سمعک ها قادر به استفاده از آنها نیست.از طرف دیگر شکل گوش های هر فرد  مانند  مدل و درجه کم شنوایی منحصر به فرد است و تنها درمانگران متخصص و حرفه ای میتوانند بهترین محصولات را انتخاب کنند تا متناسب با کم شنوایی و سبک زندگی شما شود با این روش مطمئن خواهید بود که سمعک ها در بهترین ظرفیت خود کار میکنند .

5)سمعک برای دوستم خوب کار نکرده است ،پس برای من هم کار نمیکند!

کم شنوایی هر کس متفاوت است .حتی دو فرد که کم شنوایی مشابه دارند با سمعک ها نتایج متفاوتی را نشان خواهند داد به دلیل اینکه فاکتورهای مختلفی در موفقیت استفاده از سمعک دخیل هستند پس اگر سمعک های دوستتان نتیجه بخش نبوده به این معنی نیست که برای شما هم نتیجه ندهد.

در صورتیکه که متوجه وجود کم شنوایی در خود شده اید برای غلبه بر ترس ها و باورهای نادرست  در رابطه با مشکل شنوایی خود به مراکز شنوایی معتبر مراجعه و نگرانیهای خود را با متخصص این امر در میان بگذارید.

 

اشتباهات خرید سمعک

مرکز شنوایی آوای امید

44005315

44974855

 

 

1 نظر در “اشتباهات خرید سمعک

  1. سميه نظري گفت:

    ساييتون عاليه خانم دكتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *