سمعک

سمعک روبی اتیکن – قیمت سمعک Ruby

سمعک روبی اتیکن

سمعک روبی اتیکن یکی از بهترین سمعک های پشت گوشی با قیمت بسیار مقرون به صرفه نسبت به امکانات و ویژگی ها  از تولیدکننده دانمارکی سمعک، Oticon  است. اگر قصد خرید سمعک دارید این مقاله از کلینیک سمعک آوای امید را تا انتها بخوانید . در این مقاله ما شما را با یکی از بهترین سمعک های موجود آشنا خواهیم کرد.

سمعک روبی (Ruby اتیکن) سمعکی پشت گوشی در مدل‌های قابل شارژ و غیر قابل شارژ عرضه می‌شود و در انواع قدرت‌های مختلف موجود است تا به طیف گسترده‌ای از نیازهای شنوایی پاسخ دهد. اگر شما کم‌شنوایی خفیف، متوسط یا شدید دارید، می‌توانید از روبی بهره‌مند شوید.

Oticon، روبی را طراحی کرده است تا پردازش گفتار مدرن را با قیمتی مناسب ارائه دهد، در حالی که دسترسی به همان قابلیت‌های اتصال و قابلیت شارژ را که در محصولات پیشرفته‌تر Oticon از همان نسل، مانند Oticon Opn S، موجود است، فراهم می‌کند.

سمعک روبی اتیکن یکی از پرطرفدارترین سمعک های موجود در ایران است که رضایت بالای کابران سمعک را به همراه داشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین سمعک ها مقاله با عنوان بهترین سمعک در همین وبسایت را مطالعه کنید.

روبی اتیکن

سمعک روبی اتیکن

سمعک روبی 5 مدل کلی دارد که شارژی و غیر شارژی هستند . 5 مدل سمعک روبی عبارتند از

  • Oticon Ruby miniRITE
  • Oticon Ruby miniRITE T
  • Oticon Ruby miniRITE R (قابل شارژ)
  • Oticon Ruby BTE
  • Oticon Ruby Plus Power

مدل های روبی اتیکن

انواع مدل های سمعک روبی

در این مقاله از بهترین مرکز شنوایی سنجی در غرب تهران انواع مدل های روبی را به شما معرفی خواهیم کرد. سمعک روبی در سه مدل گیرنده در کانال (RIC) و دو مدل پشت گوشی (BTE) موجود است. مدل‌های miniRITE و miniRITE-T (که دارای تلکویل است) از باتری یک‌بار مصرف سایز 312 استفاده می‌کنند، در حالی که مدل miniRITE-R از باتری قابل شارژ لیتیوم-یونی بهره می‌برد. مدل miniRITE کوچک‌ترین فرم موجود است، اما تنها مدلی است که سوئیچ تنظیم صدا ندارد.

تمامی مدل‌های miniRITE دارای درجه حفاظتی IP68 برای مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار هستند و از اسپیکرهای سیمی که داخل کانال گوش قرار می‌گیرند، صدا را منتقل می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سمعک های ضد آب مقاله با عنوان سمعک ضد آب در همین سایت را مطالعه کنید.

مدل‌های BTE و BTE PP هر دو با باتری سایز 13 کار می‌کنند. مدل PP شامل اسپیکر قدرتمندتری برای کم شنوایی های شدیدتر است و هر دو مدل BTE دارای درجه حفاظتی IP68 برای مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار هستند.

انواع سمعک روبی

تمامی پنج مدل روبی با دستگاه Oticon CROS سازگار هستند. دستگاه CROS برای بیمارانی که دچار ناشنوایی یک‌طرفه هستند استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سمعک های کراس مقاله با عنوان سمعک کراس در همین سایت را مطالعه کنید.

در جدول زیر مقایسه انواع مدل های سمعک روبی آورده شده است:

 

مدل‌هاOticon Ruby miniRITEOticon Ruby miniRITE-TOticon Ruby miniRITE-ROticon Ruby BTE PPOticon Ruby BTE
سازگاری با اندرویدبلهبلهبلهبلهبله
قابلیت بلوتوثبلهبلهبلهبلهبله
باتری قابل تعویضبلهبلهنداردبلهبله
تماس بدون دستیبلهبلهبلهبلهبله
رتبه IP (مایعات)88888
رتبه IP (جامدات)66666

 

 

ABR 2024 06 22T123323.059

مقایسه مدل‌های سمعک روبی Oticon Ruby

Oticon Ruby miniRITE: این مدل از سمعک Ruby از باتری‌های قابل تعویض استفاده می‌کند و سازگاری کامل با اندروید و صوت بلوتوث را دارد.

Oticon Ruby miniRITE-T: این مدل نیز از باتری‌های قابل دوران استفاده می‌کند، همچنین دارای تلی‌کویل (miniRITE-T) برای سازگاری با تلفن‌های ثابت است.

Oticon Ruby miniRITE-R: این مدل از باتری لیتیوم-یون قابل شارژ استفاده می‌کند و همچنین دارای صوت بلوتوث است.

Oticon Ruby BTE PP: این مدل از باتری‌های قابل تعویض استفاده می‌کند و مناسب برای مواردی است که نیاز به تقویت صدای بیشتری دارند.

Oticon Ruby BTE: این مدل نیز از باتری‌های قابل تعویض استفاده می‌کند و دارای قابلیت بلوتوث است.

تمام مدل‌های Oticon Ruby دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند، که این به معنای محافظت خوبی در مقابل شرایط محیطی مختلف است

مقایسه روبی

 مروری بر فناوری Ruby

سمعک Ruby از پلتفرم پردازش صدای Velox S شرکت Oticon بهره می‌برد که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و نیروی محرکه مدل پرچمدار قبلی Oticon، یعنی Opn S بود. Oticon از آن زمان، مدل More را که بر روی جدیدترین پلتفرم پردازش صدای خود، Polaris، اجرا می‌شود، عرضه کرده است.

Ruby جایگزین مدل قبلی پشت گوشی مقرون‌به‌صرفه Oticon، یعنی Siya، شده است. Siya از پلتفرم پردازش صدای Velox استفاده می‌کرد که اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و نیروی محرکه دستگاه Opn اصلی بود. Oticon همچنان سمعک‌های داخل گوشی Siya را می‌فروشد، اما دیگر مدل‌های پشت گوشی را ارائه نمی‌دهد.

سمعک روبی یکی از گزینه های مناسب سمعک سالمندان است. برای اطلاع از اینکه آیا این سمعک برای شما مناسب است یا خیر ابتدا باید تست شنوایی سنجی کامل انجام شود و بر اساس نتایج تست شنوایی ، مناسب بودن این سمعک توسط شنوایی شناس با تجربه تعیین می شود.

سطوح فناوری Ruby

سمعک روبی اتیکن (Ruby)  در دو سطح فناوری مختلف عرضه می‌شود: Ruby 1 (گران‌تر و پیشرفته‌تر) و Ruby 2 (ارزان‌تر و ساده‌تر). هر دو سطح از پلتفرم Velox S استفاده می‌کنند که از فناوری BrainHearing شرکت Oticon بهره می‌برد. Oticon ادعا می‌کند که BrainHearing امکان “کمتر شدن تلاش برای شنیدن” و “بهبود درک گفتار و توانایی به خاطر سپردن بیشتر آنچه شنیده شده است” را فراهم می‌کند. در زیر لیستی از ویژگی‌های کلیدی موجود در این پلتفرم برای بهبود ارتباط آورده شده است:

فناوری روبی اتیکن

 ویژگی‌های کلیدی پلتفرم Velox S

  • فناوری BrainHearing: بهبود درک گفتار و کاهش تلاش برای شنیدن
  • کاهش نویز محیطی: توانایی کاهش نویزهای مزاحم برای تمرکز بیشتر بر گفتار
  • تطبیق خودکار با محیط‌های شنوایی مختلف: تنظیمات خودکار سمعک برای محیط‌های مختلف شنیداری
  • اتصال بی‌سیم: قابلیت اتصال به دستگاه‌های بلوتوثی مانند تلفن‌های هوشمند و تلویزیون
  • قابلیت شارژ: در مدل‌های قابل شارژ، امکان استفاده طولانی مدت بدون نیاز به تعویض باتری
  • حفاظت IP68: مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار برای افزایش دوام و طول عمر سمعک

سمعک Ruby با بهره‌گیری از این ویژگی‌ها، به کاربران کمک می‌کند تا تجربه شنوایی بهتری داشته باشند و ارتباطات روزمره خود را بهبود بخشند.

پلتفرم velox

فناوری‌های خاص Ruby

  1. کاهش نویز LX: کاهش تداخل نویز پس‌زمینه، حتی در فاصله بین کلمات
  2. پوشش بازخورد LX: سرکوب بازخورد بیشتر در طول زمان
  3. گفتار LX: ارائه اطلاعات گفتار برداری با فرکانس بالا در یک محدوده شنیداری بیشتر و متناسب با سطوح شنوایی شما (در Ruby 2 در دسترس نیست)
  4. جهت‌گیری گوشهای چندباند LX تطبیقی: تجزیه و تحلیل محیط صدا و تنظیم کانون میکروفن بر اساس نیازهای شنوای
  5. مدیریت نویز بادی:ارائه بهترین شنوایی در محیط‌های بادی
  6. SuperShield: جلوگیری از به وجود آمدن بازخورد صدای سوت‌زن در ابتدا. با همکاری با پوشش بازخورد LX (در Ruby 2 در دسترس نیست)
    1. پشتیبانی صدای تینیتوس: ارائه صداها برای ارامش بیشتر برای بیماران تجربه تینیتوس.

 

ABR 2024 06 22T130542.880

 اپلیکیشن Oticon ON برای گوشی هوشمند

سمعک Ruby با اپلیکیشن جدید Oticon ON سازگار است که به شما اجازه می‌دهد تا تجربه شنوایی خود را سفارشی کنید و کنترل کنید. این اپلیکیشن مفید است اگر شما تمایل دارید تا تنظیمات خودکار محیطی که توسط پلتفرم Velox S شرکت Oticon فراهم می‌کند را لغو یا تنظیم کنید. مهم بودن آن است که بسیاری از بیماران خوب عمل می‌کنند در تنظیمات خودکار و ممکن است هیچ وقت دستگاه‌های خود را تغییر ندهند. این اپلیکیشن همچنین امکان اتصال به تلفن‌های هوشمند بلوتوثی را فراهم می‌کند و گزینه‌هایی برای کمک به شما برای پیدا کردن سمعک‌های خود در صورت از دست دادن آن‌ها ارائه می‌دهد.

ABR 2024 06 22T131607.839

اپلیکیشن Oticon ON به شما امکان می‌دهد که بین برنامه‌ها جابجا شوید، صدا را تنظیم کنید، به انواع لوازم جانبی بی‌سیم Oticon متصل شوید و دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) مانند چراغ‌های ال ای دی و دستگاه‌های قهوه‌ساز را کنترل کنید. گزینه‌های لوازم جانبی از Oticon شامل میکروفون‌های راه دور، کنترل‌های راه دور و آداپتورهای تلویزیون برای افرادی است که هنوز با سمعک‌های خود مشکل دارند. این گزینه‌ها برای تمامی خطوط محصولات Oticon در دسترس هستند.

همچنین، اپلیکیشن Oticon ON به شما این امکان را می‌دهد که از طریق RemoteCare به ارائه دهنده مراقبت از شنوایی خود متصل شوید. تنظیمات پایه و تنظیمات دقیق برای سمعک‌های شما می‌تواند از طریق جلسات مجازی از راه دور، از خانه‌تان به صورت راحت و ایمن، تکمیل شود.

ABR 2024 06 22T132603.230

نظر کاربران در مورد سمعک روبی

این سمعک یکی از پرطرفدارترین سمعک ها در مرکز سمعک آوای امید است که رضایت بالای کاربران را به همراه داشته است. این سمعک به چند دلیل در میان کاربران سمعک بسیار پرطرفدار است

  • کیفیت صدای خوب این سمعک
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به امکانات
  • با دوام بودن سمعک
  • پوشش انواع کم شنوایی از ملایم تا شدید

اگر قصد خرید سمعک روبی اتیکن را دارید با ما در مرکز شنوایی سنجی آوای امید در ارتباط باشید . برای مشاوره با تلفن های 02144005315 و 09194707047 تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *