سمعک

از کجا سمعک بخرم؟

از کجا سمعک بخرم

از کجا سمعک بخرم ؟ ممکن است یکی از اطرافیان شما به تازگی از سنگینی گوش هایش و نشنیدن صدای اطرافیان ناراضی باشد و به این فکر بیفتد که از کجا سمعک بخرم؟ در این مقاله ما به سوالات شما در این مورد پاسخ خواهیم داد.

اولین قدم قبل از خرید سمعک و پاسخ به این سوال که از کجا سمعک بخرم ،انجام ارزیابی های شنوایی و یا شنوایی سنجی است تا نوع و میزان کم شنوایی مشخص شود. در هنگام ارزیابی شنوایی بخش های مختلف گوش بررسی می شوند تا بتوان دقیق ترین تشخیص را داد. این ارزیابی ها توسط متخصص شنوایی شناسی یا ادیولوژیسا انجام می شود.

2 ps

از کجا سمعک بخرم

انجام شنوایی سنجی و معاینات گوش و شنوایی و تست شنوایی علاوه بر اینکه به شنوایی شناس کمک می کند تا از وضعیت شنوایی مراجعه کننده اطلاع یابد اطلاعاتی نیز در مورد سلامت گوش و وجود مشکلاتی مانند انواع عفونت های گوش ، انواع بیماری های گوش خارجی ، داخلی و میانی به شنوایی شناس می دهد. در صورت وجود مشکلی که باید با دارو و یا جراحی حل شود شنوایی شناس شما را به مراکز معتبر برای درمان دارویی ارجاع می دهد . در غیر اینصورت پروسه تجویز سمعک اغاز می شود .

شنوایی سنجی Ps

 

اولین کار برای پاسخ به این سوال که از کجا سمعک بخرم این است که باید بدانیم که تجویز سمعک بدون بررسی همه جانبه می تواند باعث آسیب به گوش و بدتر شدن وضعیت شنوایی شود. و در خوشبینانه ترین حالت اگر گوش آسیب نبیند به دلیل اینکه بدون توجه به ویژگی های فرکانسی سمعک تجویز شده است نهایتا مفید نخواهد بود و هزینه صرف شده به هدر رفته است و شخص به دلیل تجربه بدی که از استفاده از سمعک پیدا کرده است دیگر از سمعک مناسب نیز استفاده نخواهد کرد.

 

ارزیابی های اولیه شنوایی شامل مراحل مختلفی از جمله بررسی گوش خارجی و میانی با استفاده از اتوسکوپ، معاینه پرده گوش برای تشخیص وجود اختلالاتی مانند پارگی پرده گوش یا سفت شدگی یا شل شدگی پرده ، بررسی وضعیت استخوانچه های گوش میانی، فضای گوش میانی و شیپور استاش با استفاده از آزمون تمپانومتری و ادیومتری که به بررسی وضعیت شنوایی و گفتار فرد می پردازد که در اصطلاح عامیانه به ان نوارگوش هم گفته می شود.

کجا سمعک بخرم کوچک

 

از کجا سمعک بخرم :خرید سمعک از غیرمرکز شنوایی سنجی، اشتباهی جبران ناپذیر

دوستان گرامي بايد دقت داشته باشيد که سمعک یک وسیله پزشکی است و اگر بدرستي تجويز نشود سبب آسيب جدي و کم شنوايي برگشت ناپذير مي شود پس نتیجه می گیریم که پاسخ به این سوال که از کجا سمعک بخرم اینست که  سمعک و ساير وسايل کم شنوايي بايد تنها زير نظر متخصص شنوايي و در کلينيک شنوايي و سمعک تجويز شود. متخصصينی که چندين سال در دانشگاه هاي معتبر کشور تحصيل نموده اند و مسلط به تمامي مباحث پزشکي و باليني سمعک هستند.

در پاسخ به این سوال که از کجا سمعک بخرم بدانید که متاسفانه مراکز غیرقانونی بسیاری وجود دارند که به هیچ عنوان در زمینه بالینی مسلط و آگاه نیستند اما کار تجویز و تنظیم سمعک را انجام می دهند و حتی تبلیغات زیادی را برای کار خود دارند.

مثلا مغازه های فروش کالاهای پزشکی که سمعک دست دوم را به قیمت خیلی پایین به مردم عرضه می کنند، همگی این سمعک ها قاچاق می باشند و اصلا نمی توان از این دسته سمعک ها انتظار داشت که به شنوایی بیمار کمک کند.خرید سمعک از این مراکز مانند این است که شما از دستفروش عینک طبی و یا دندان مصنوعی دست دوم بخرید و انتظار عملکرد مناسب را از این کالاها داشته باشید. به یاد داشته باشید که تنها مرجع علمی و رسمی برای تجویز سمعک شنوایی شناس است.

سمعک ps

انتخاب سمعک

 

در کلينيک تخصصي شنوايي و سمعک آوای امید چه امکاناتي وجود دارد که باعث تفاوت با سایر مراکز می شود؟

  • وجود بهترین متخصص شنوايي و سمعک با بالاترین مدرک دانشگاهی (دکترای تخصصی شنوایی ) و تجربه مناسب (15 سال)

  • عدم تجويز سمعک هاي آسیب رسان به گوش

  • وجود سيستم هاي تشخيص سلامت پرده گوش، ارزيابي شنوايي جهت تعيين ميزان کم شنوايي و نوع کم شنوايي، بررسي سلامت عصب گوش

  • دستگاه هاي مخصوص تنظيم سمعک در گوش بر اساس جدیدترین متدهای روز

  • تجويز سمعک هاي اصل و با گارانتي معتبر بين المللي

  • تجويز انواع سمعک هوشمند و  سمعک نامرئي هوشمند از معتبرترین برند  و بهترین سمعک  از نظر برند و مدل از جمله سمعک زیمنس آلمان

15 سال ps

سمعک آوای امید تهران

مزایای خرید سمعک از کلینیک شنوایی و سمعک آوای امید

  • تجویز سمعک توسط دکترای شنوایی شناسی و مدرس دانشگاه تهران

  • مشاوره جامع توسط بهترین دکتر شنوایی

  • تجويز انواع سمعک های هوشمند و نامرئي

  • تجویز انواع سمعک های مجهز به جدیدترین تکنولوژی ها دارای سیستم های مهار سوت و حذف فیدبک

  • شبیه سازی تجربه شنیدن با سمعک در مرکزشنوایی و سمعک آوای امید برای سهولت انتخاب کاربر

  • تجويز سمعک هاي مخصوص کودکان

  • تنظیم سمعک با تجهیزات استاندارد بین‌المللی

  • سمعک های دارای گارانتی معتبر بین المللی

  • آموزش جامع استفاده از سمعک و نگهداری سمعک برای افزایش طول عمر سمعک

(از کجا سمعک بخرم)

خرید سمعک از آوای امیدps

از کجا سمعک بخرم

 

از کجا سمعک بخرم – راهنمای انتخاب بهترین سمعک

وقتی وجود کم شنوایی پس از انجام شنوایی سنجی توسط یک شنوایی به اثبات می رسد یکی از گزینه های احتمالی برای برطرف شدن مشکلات ناشی از کم شنوایی می تواند استفاده از سمعک باشد. وقتی وارد دنیای سمعک می شوید خواهی دید که دنیای سمعک ها پیچیده تراز آن هستند که پیش از ان فکر می کردید . دنیای سمعک دنیایی منطبق با جدیدترین تکنولوژی هاست، سوالی که در این مرحله برای شما پیش می آید اینست که کدام سمعک برای شما مناسب است.

ساده ترین پاسخ به این پرسش اینست که به شنوایی شناس خود اطمینان کنید او تنها کسی است که با داشتن تخصص و شناخت انواع سمعک ها و تکنولوژی ها می تواند بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد.

اولین قدم در خرید سمعک، نوع کم شنوایی فرد، علت رخداد آن ومیزان آن است. کم شنوایی ممکن ملایم ، متوسط ، شدید و یا حتی عمیق باشد.در هریک از این درجات کم شنوایی نوع سمعک مناسب متفاوت خواهد بود

ps

کجا سمعک میفروشن

در انتخاب  سمعک به این نکات باید توجه کرد:

میزان کم شنوایی

میزان کم شنوایی یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب سمعک است . اگر کم شنوایی شما در حد ملایم تا متوسط رو به شدید است تقریبا در انتخاب سمعک دستتان باز است و در صورتی که مشکل خاص دیگری نداشته باشید می توانید از سمعک داخل گوشی و نامرئی استفاده کنید.

اگر مقدارکم شنوایی شما بسیار زیاد است ، سمعک های پشت گوشی گزینه مناسبی برای شماست. سمعک های پشت گوشی مقاومت و استحکام زیادی دارند و برای انواع کم شنوایی ها از ملایم تا عمیق مناسب هستند . تنها مشکل این سمعک ها سایز بزرگتر آنها و قابلیت دیده شدن بیشتر آنهاست که در سمعک های مدرن امروزی سمعک های پشت گوشی بسیار ظریف شده اند و تا حد امکان در پشت گوش پنهان می شوند.

ps

خریدن سمعک

وجود مشکل در فضای گوش میانی

تنها میزان کم شنوایی برای انتخاب سمعک مهم نیست. گاهی میزان کم شنوایی فرد کم است ولی شنوایی شناس استفاده از سمعک پشت گوشی را توصیه می کند . یکی از دلایل آن می تواند وجود پارگی در پرده گوش باشد . در صورتی که پرده گوش پاره باشد استفاده از سمعک داخل گوش به دلیل احتمال ایجاد عفونت ممنوع است. سمعک داخل گوشی چون مجرای گوش را به طور کامل میبندد احتمال عفونت افزایش یافته و از طرف دیگر با وارد شدن عفونت به داخل دستگاه، سمعک می سوزد.

سبک زندگی فرد

سبک زندگی فرد نیز در انتخاب سمعک اهمیت ویژه ای دارد . بعضی از افراد سبک زندگی شلوغ و فعالی دارند . در طی روز به محیط های مختلفی رفت و آمد می کنند که هر کدام از این محیط ها ویژگی های صوتی خود را دارند. این افراد باید از سمعک هایی با ویژگی های صوتی متفاوت استفاده کنند . سمعک آنها باید چندین برنامه برای محیط های صوتی مختلف داشته باشد مثلا مجهز به سیستم های مهار صدای اضافی باشد .

مسلما سمعکی برای یک جوان فعال در سن کاری مورد نیاز است برای سالمندی که تنها در منزل زندگی می کند مناسب نیست.گاهی فرد از دستگاههای جانبی مانند تلفن همراه ، دستگاه پخش موزیک و یا لپ تاپ برای برقراری تماس صوتی استفاده می کند در این صورت باید از سمعک های مجهز به سیستم وایرلس استفاده کند.

در صورتیکه حساسیت زیادی در مورد دیده نشدن سمعک دارید این موضوع را حتما با شنوایی شناس خود مطرح کنید در صورتی که مشکل خاص دیگری وجود نداشته باشد می توانید از سمعک نامرئی استفاده کنید.این سمعک ها در درون کانال گوش پنهان می شوند و دیده نمی شوند.

مشاوره سمعک

قبل از تهیه سمعک سوالات زیر را از خود بپرسید:

قبل از اینکه بپدانیم از کجا سمعک بخرم باید به این سوال پاسخ دهیم : برای اینکه بدانم کم شنوایی دارم یا نه به کجا مراجعه کنم؟ در صورتیکه به وجود کم شنوایی شک دارید به مراکز معتبر شنوایی شناسی مراجعه کنید. شنوایی شناس تنها مرجع رسمی است که می تواند وجود کم شنوایی را در شما مشخص کند.

سمعک را از کجا تهیه کنم؟ سمعک را تنها باید از مراکز شنوایی شناسی تهیه کرد . سمعک باید منحصرا توسط شنوایی شناس تجویز شود. تهیه سمعک از مراکزی غیر از مراکز شنوایی شناسی نه تنها باعث هدر رفتن هزینه بلکه باعث ایجاد آسیب می شود.

چه نوع سمعکی برای من بهترین انتخاب است؟ همانطور که بالاتر توضیح داده شد شکل و اندازه سمعک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد از جمله میزان کم شنوایی،شرایط و ویژگی های فرد حتی قدرت بینایی و مهارت های حرکتی و اینکه چقدر دیده شدن یا دیده نشدن سمعک برای شما مهم است. توجه داشته باشید که راحتی و کیفیت زندگی شما مهم تر از اندازه سمعک و ظاهرتان است. در مورد هر یک از این موارد با شنوایی شناس صحبت کرده و از او بخواهید که در انتخاب سمعک به شما کمک کند.

سمعک ها چه تکنولوژی هایی دارند؟ این انتخاب بسیار تخصصی است و تنها توسط شنوایی شناس نهایتا باید انتخاب شود ولی نکاتی که بهتر است شما بدانید اینست که به طور معمول سمعک ها با امکانات بیشتر ، قیمت بالاتری دارند در این مرحله تفاوت قیمت سمعک های مختلف آشکار می شود. مثلا اگر نیاز به سیستم های بلوتوثی ندارید سمعکی با این امکان تهیه نکنید .در مورد  ضد آب بودن یا نبودن سمعک مطالعه کنید. اینکه سمعک شما قابلیت شارژ داشته باشد نیز موردیست که باید به آن توجه داشته باشید . دقت کنید که سمعک های شارژی سایز بزرگتری دارند.

نهایتا اینکه وقتی از خود میپرسید از کجا سمعک بخرم باید بدانید که انتخاب سمعک پروسه بسیار تخصصی است. به شنوایی شناس خود اعتماد کنید. ما در مرکز شنوایی آوای امید کمک خواهیم کرد تا شما بهترین جواب را برای اینکه از کجا سمعک بخرم دریافت کنید.

برای مشاوره جهت انتخاب بهترین سمعک و دریافت نوبت

با شماره تلفن 09194707047 تماس حاصل فرمایید.

5 نظر در “از کجا سمعک بخرم؟

  1. فاطمه اکبری نیا گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر شهیدی پور
    واقعا یکی از بهترین و. مجهزترین مرکز شنوایی سنجی بود که ما مراجعه کردیم برای سمعک برای مادر بزرگم
    تشخیص و. راهنماییشون عالی بود

  2. سحر رجبی گفت:

    سلام
    ما چنتا مرکز شنوایی سنجی رفتیم ولی درست راهنمایی نمیکنن فقط میخوان سمعک های خودشون. رو بفروشن
    ولی خانم دکتر شهیدی پور واقعا دلسوزن و ما رو. راهتمایی کردن بهترین سمعک رو گرفتیم

  3. ساناز محبی گفت:

    سلام
    پدر من معمولا تلوزیون رو خیلی زیاد میکنه و با تلفن خیلی بلند صحبت میکنه اما تا حالا برای شنوایی سنجی مراجعه نکردیم و در موقعیت های دیگه تقریبا خوبه
    ممکنه شنوایی اش مشکل داشته باشه؟
    سمعک بهش کمکی میکنه؟

    1. دکتر شهیدی پور گفت:

      با سلام . این مواردی که فرمودید از علائم کم شنوایی است و بهتر است برای بررسی شنوایی و بررسی نیاز به استفاده از سمعک اقدام کنید . استفاده از سمعک کیفیت زندگی فرد کم شنوا و خانواده را بسیار بهبود میبخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *